پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

آزمون تولیمو

تولیمو TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization  می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعيين سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند زیرا داشتن یک نمره زبان (تولیمو، تافل، MCHE و ...) برای قبولی در آزمون دکترا لازم است.

دفترچه سوالات و نحوه پاسخگويي

در جلسه آزمون به هر يک از داوطلبان زبان انگلیسی پيشرفته (TOLIMO) دو دفترچه سوال داده می شود که يک دفترچه تشريحي (دفترچه شماره 1) و دفترچه ديگر تستی(دفترچه شماره 2) خواهد بود. داوطلبان بايد پاسخ سوال تشریحی را در همان دفترچه و پاسخ سوالات تستی را در پاسخنامه پاسخ بدهند.

تعداد سوالات و مدت پاسخگویی

- دفترچه شماره 1:

يک سوال تشریحي نوشتاری (Writing) که داوطلب 30 دقيقه فرصت دارد پاسخ را در همان دفترچه سوال بنويسد.
 

- دفترچه شماره 2:

حاوي 140 سوال تستی شامل ساختار و نوشتار زبانی (Structure and written expression)، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و درک مطلب شفاهي يا شنيداري (Listening comprehension) مي باشد که داوطلبان بايد طبق زمانبندی زير به اين سوالات پاسخ بدهند:

- ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگويي 30 دقيقه)

- خواندن و درك مطلب (50 سوال و مدت پاسخگويي 55 دقيقه)

- درك مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگويي 35 دقيقه)

تذکر مهم:

- در جلسه آزمون منحصرا سوالات بخش شنيداري از بلندگو پخش مي شود و داوطلبان بايد با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش مي شود، نسبت به انتخاب يکي از 4 گزينه اي که در رابطه با سوال مربوط به اين بخش درج گرديده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامتگذاري نمايند.

- متن سوالات شنيداري فقط يک بار از بلندگو پخش مي شود و قابل تکرار نيست.

محاسبه نمره

نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره كل منظور می شود. دامنه نمره كل از ۳۱۰ تا ۶۷۷است.

نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و كمتر از ۴۷۹ ضعیف تلقی می شود.

لازم به ذكر است كه بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج می شود.

ثبت نام در آزمون

برای ثبت نام در آزمون تولیمو به سایت www.sanjesh.org  مراجعه نمایید ثبت نام این آزمون بصورت اینترنتی می‌باشد.

 

منبع: سازمان سنجش آموزش کشور
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.