پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

مقرون به صرفه ترین شهرهای جهان برای تحصیل در سال 2016

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

در اینجا به معرفی 10 شهر که در سال 2016 بعنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دنیا برای تحصیل دانشجویان شناخته شده‌اند، می‌پردازیم:

1-    کوالالامپور: پایتخت مالزی، کوالالامپور از نظر دانشجویان بعنوان به صرفه ترین دانشگاه از نظر هزینه زندگی و شهریه نسبتا پایین شناخته می‌شود. به طور متوسط این هزینه‌ها 3900 دلار در سال می‌باشد. از نظر سایت مرسر (Mercer) که شهرهای جهان را از نظر هزینه زندگی رتبه‌بندی میکند، این شهر رتبه 113 ام را در بین 214 شهر جهان دارد.  

2-    ورشو: پایتخت لهستان مقرون به صرفه ترین شهر دانشجویی اروپا در سال 2016 است. به گفته مرسر این شهر رتبه 175 را از بین 214 شهر جهان داراست. دانشگاههای ورشو تقریبا جزو کم هزینه ترین دانشگاههای بین المللی هستند. هزینه متوسط سالیانه این دانشگاهها 3400 دلار در سال می‌باشد. در واقع هزینه شهریه برای دانشجویان لهستانی و دانشجویان بین المللی که به زبان محلی تحصیل می‌کنند و آزمون ورودی را گذرانده اند، رایگان است.

3-    شهر بعدی که در لیست ما وجود دارد یکی از شهرهای تایوان است. این شهر سینجو(Hsinchu) است که شهری با فن آوری بالا و نواورانه است و برای دانشجویانی که قصد تحصیل در تایوان دارند و در عین حال تحمل فشار و ازدحام پایتخت را ندارند، بهترین گزینه است. هزینه های پایین زندگی از ویژگی‌های این شهر است.

4-    برلین: این شهر رتبه 9 برترین شهرهای دانشجویی جهان را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. در حال حاضر کشور آلمان سومین مقصد تحصیلی جهان بعد از آمریکا و بریتانیا است بدون شک تحصیل رایگان در دانشگاههای دولتی برای همه ملیتها از دلایل عمده این رتبه می‌باشد. همچنین برلین یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای اروپا است که به گفته مرسل106 امین شهر در بین 214 شهر از نظر هزینه های زندگی است و کیفیت زندگی بالا با هزینه پایین را در بین دیگر شهرهای آلمان  داراست.

5-    تایپه: پایتخت تایوان با اینکه از نظر هزینه زندگی از رتبه خوبی برخوردار نیست( 41 امین رتبه از لحاظ هزینه زندگی از بین 214 شهر)، اما بدلیل برخورداری از شهریه های به نسبت پایین دانشگاه حدود 3700 دلار در سال، از جمله به صرفه ترین شهرها برای تحصیل محسوب می‌شود. بنابراین اگر بدنبال شهری مدرن و در عین حال سنتی هستید می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

6-     مونیخ: سومین شهر بزرگ آلمان که رتبه 11 ام بهترین شهرهای دانشجویی را در سال 2016 دارد. دانشکده فنی مونیخ دارای بالاترین رتبه در بین دانشکده های المان از نظر رتبه بندی جهانی است. اگرچه هزینه های زندگی در مونیخ از برلین بالاتر است اما تحصیل رایگان به همراه فرهنگ متفاوت، مونیخ را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی غرب اروپا تبدیل کرده است.  

7-    وین: پایتخت اتریش با فرهنگی غنی است. در این شهر دانشگاهها شهریه‌هایی مناسب دارند به این صورت که هزینه‌ها  برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان و برای دانشجویان دیگر تقریبا معادل 500 دلار در سال است. در این شهر هزینه های زندگی به نسبت بالا است و 56 امین شهر پرهزینه از بین 214 شهر است با این همه تحصیل در وین از بسیاری از شهرهای دنیا به صرفه تر است.

8-    مکزیکو سیتی: اگرچه دانشگاههای مکزیک از بالاترین شهریه ها در بین 10 دانشگاه ذکر شده در این لیست ( معادل 5500 دلار در سال)، برخوردار است اما با احتساب هزینه های پایین زندگی و رتبه 137 از نظر هزینه در بین 214 شهر، مکزیکو سیتی یکی از شهرهای مقرون به صرفه برای تحصیل محسوب می‌شود.

9-    والنسیا: سومین شهر بزرگ اسپانیا محسوب می‌شود. متوسط هزینه شهریه دو دانشگاه بین المللی این شهر حدود 1800 دلار در سال می‌باشد که این هزینه مقرون به صرفه تر از شهریه دانشگاه بارسلونا دیگر شهر اسپانیا است که حدود 2600 دلار در سال است. ضمن اینکه هزینه های زندگی نیز در این شهر مقرون به صرفه تر از دو شهر بزرگ دیگر اسپانیا است.

10-   تولوز: چهارمین شهر بزرگ فرانسه است که با نام شهر صورتی شناخته می‌شود. این شهر به عنوان مرکز مهم هوا فضا شناخته می‌شود و یکی از دلایل قرار گرفتن در بین شهرهای مقرون به صرفه،  برخوردار بودن از شهریه های پایین تحصیل یعنی حدود 200 دلار در سال است. همچنین هزینه های زندگی در این شهر بسیار پایین تر از پایتخت فرانسه یعنی پاریس است و دارای جمعیت دانشجویی بزرگی است.

منبع: http://www.topuniversities.com
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.