پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد

آزمون EPT  (English Proficiency Test) آزمونی است ویژه داوطلبان دكتری دانشگاه آزاد اسلامی است و توسط همین دانشگاه به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می گردد. تمامی دانشجویان دكتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرك بین المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه ، موظف به شركت در آزمون EPT و كسب حداقل نمره قبولی در آن هستند.

آزمون EPT  از سال 86 شروع و به طور منظم در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده است. تا كنون بیش از 20 دوره از آزمون EPT  برگزار شده است.  از ابتدا، این آزمون به صورت فصلی برگزار میگردید، اما از اردیبهشت 92 تا كنون هر ماه برگزار شده است.

در آغاز كار برگزاری EPT، مدرك این آزمون تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دكتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ضروری بود، اما بعد از گذشت چندی،  ارائه مدرك قبولی EPT برای تمامی داوطلبان دكتری دانشگاه آزاد الزامی شد.

ساختار آزمون EPT

می توان آزمون  EPT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL  این است كه بخش شنیداری و نگارش ندارد. سطح سختی این آزمون مانند تافل دكتری یا همان آزمون زبان عمومی دكتری  است .

EPT  دانشگاه آزاد شامل 100 سوال بصورت جدول زیر است:

Reading

Vocabulary

Grammar

30

45

25

 

 این دسته بندی بسته به هر آزمون كمی متغیر می باشد، یعنی ممكن است در یك آزمون تعداد سوالات گرامر 30 سوال و واژگان 40 سوال باشد.

آزمون EPT نمره منفي ندارد و نمره حد نصاب قبولي در آن، 50 است.

منابع آزمون EPT

1. Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar

2. Mosaic 1 and 2

3. Select Readings- Pre intermediate – Intermediate and Upper intermediate

4. 504 Absolutely Essential Words for TOEFL – Fifth Edition

محل برگزاري آزمون

محل برگزاري آزمون، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم تحقيقات مي باشد برای ثبت نام در آزمون EPT میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://ept.iauset.com

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.