پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

آزمون DELF (دلف)

DELF (که مخفف کلمه‌های Diplôme d'études en langue française می باشد،) یک گواهی مدرک زبان فرانسوی است که پس از امتحان رسمی آن (که در ایران نیز برگزار می‌گردد) از طرف مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) که زیرمجموعه‌ی وزارت آموزش فرانسه است، به دانشجویان زبان اهدا می‌گردد و نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های زبان‌آموز در زبان فرانسه است.

مقاطع آزمون دلف

در این آزمون شما می‌توانید برای دریافت مدرک هر یک از ۴ سطح A1, A2, B1, B2 اقدام نمایید. نکته‌ی مهم این است که زمان و نوع امتحان در هر Level متفاوت است. A1 پایین ترین مدرک زبان فرانسه است و پس از آن A2 و سپس B1 و در ادامه B2 وجود دارد. آزمون بالاتری هم بنام DALF وجود دارد که مراحل C1 و C2 را شامل میشوند.

مهارت های آزمون دلف

Listening : در این بخش برای شما چند فایل صوتی پخش میشود و شما باید به سوالاتی درباره آنچه از فایلهای صوتی شنیده اید پاسخ دهید. هر فایل 2 بار پخش میشود و طول هر فایل بین 3 تا 8 دقیقه است.

Reading : در این بخش چند متن کوتاه ارائه میشود و شما باید سوالات چند گزینه ای و یا جای خالی را پر کنید. در این بخش برخی از سوالات چند گزینه ای است . مثلا دو گزینه از چهار گزینه ی تست باهم درست است

Writing : این بخش توانایی شما را در نوشتن یک متن می سنجد و برای هر level امتحانی متفاوت است :

- A1 : این بخش شامل معرفی خودتان بعلاوه یک متن درباره زندگی روزمره تان است.

- A2 : باید یک متن کوتاه درباره یکی از تجربیات خود را بنویسید. مثلا سفر خاصی به جایی از دنیا و ... بعلاوه یک نامه دعوتنامه، درخواست کار، تبریک به شخصی درباره چیزی و ...

- B1 : در این مرحله  یک موضوع به شما داده میشود و شما باید دیدگاه و نظرات خود را درباره آن موضوع بیان کنید.

 - B2  :در این مرحله باید پیرامون یک نامه یا برنامه دیگری نظر بدهید و استدلال و برهان خود را بیان کنید و بحث کنید.

Speaking : مرحله A1 و A2 ، این بخش با معرفی و صحبت پیرامون خودتان شروع میشود و بعد یک موضوع به شما داده میشود که با مصاحبه کننده باید پیرامونش صحبت کنید.

 مرحله B1 : این بخش شامل یک مصاحبهء هدایت شده و دوطرفه بین شما و مصاحبه گر است، پیرامون موضوعی که شما را بر می انگیزد تا درموردش صحبت کنید و نظر خودتان را درموردش اعلام و بحث کنید.

مرحله B2 : دراین مرحله از شما انتظار میرود که یک نظر پیرامون موضوعی که به شما داده شده اظهار کنید و بعد شروع  به حمایت کردن از نظریه خود کنید.

زمان بندی آزمون:

هر مهارت، زمان خاصی از آزمون را به خود اختصاص میدهد مطابق جدول زیر:

Exam

Listening

Reading

Writing

Speaking

Total

DELF A1

20 min

30 min

30 min

5-7 min + 10 min prep

80 min

DELF A2

25 min

30 min

45 min

6-8 min + 10 min prep

100 min

DELF B1

25 min

35 min

45 min

15 min + 10 min prep

105 min

DELF B2

30 min

60 min

60 min

20 min + 30 min prep

150 min

 
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.