پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

اشتباهات رایج رایتینگ

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

هجی انگلیسی در مقابل هجی امریکایی

هجی های انگلیسی و آمریکایی با هم تفاوت دارند. واقعا مهم نیست که چه املایی هنگام نوشتن استفاده می کنید مهم این است که در طول مدت نوشتن خود فقط به یک روش پایبند باشید و از هجی های آمریکایی برای برخی کلمات و هجی های انگلیسی برای کلمات دیگر استفاده نکنید.

اجتناب از جملات بیش از حد طولانی

در تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن تصحیح کننده امتحان، دانش آموزان اغلب سعی می کنند جملات فوق العاده طولانی بنویسند که حاوی جمله واژه های اصلی و فرعی زیادی است.متاسفانه این اقدام خوبی نیست هنگامی که جمله شما بیش از حد طولانی باشد، احتمال اشتباه کردن خود را خیلی بالا می برید. این لزوما به این معنی نیست که شما مجبورید فقط جملات ساده  بنویسید. در واقع، این نیز توصیه نمی شود. اگر تمام جملات شما طول یکسانی داشته باشند، متن شما خسته کننده خواهد بود. بنابراین، بهتر است که  بین جملات ساده و پیچیده تعادلی بوجود آورید. از هر دو آنها در نوشتن خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که جملات پیچیده شما، طولی قابل کنترل دارند. اگر چه قوانین سخت و دقیقی در مورد طول یک جمله وجود ندارد، اما بهتر است که تعداد جمله واژه های وابسته را به دو یا سه عدد محدود کنید. و در عین حال، از دو جمله اصلی در یک جمله استفاده نکنید.

با استفاده از الگوهای جمله ای مختلف، شما می توانید تنوع و پیچیدگی را به نوشتن خود اضافه کنید.

خلاصه: از حرف ربط به تعداد بسیار زیاد در یک جمله استفاده نکنید. اگر احساس می کنید که جمله های شما بیش از حد طولانی هستند، آنها را مجددا بخوانید تا ببینند آیا می توانند شکسته شوند. خوانندگان شما نیز جمله های کوتاه تر را دوست خواهند داشت زیرا درک آنها آسان تر است.

اجتناب از پاراگراف های بیش از حد طولانی

 به اندازه پاراگراف های خود توجه کنید. آنها نباید نه بیش از حد طولانی و نه بیش از حد کوتاه باشند. اگر در حال نوشتن یک مقاله هستید، می توانید پاراگراف ها با طول های مختلف را امتحان کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک پاراگراف کوتاه را پس از یک پاراگراف بلند یا برعکس بنویسید. در اینصورت تنوع جملات افزایش پیدا می کنند. ازنوشتن پاراگراف های بیش از حد طولانی به هر قیمتی اجتناب کنید. به یک دلیل مهم، و آن این که آنها بلافاصله خواننده را دلسرد خواهند کرد. مطالعات ثابت کرده است که احتمال بیشتری وجود دارد که افراد متن های کوتاه تر را بخوانند. اگر  پاراگراف های طولانی به شکلی منظم و زیبا،به پارگرافهایی با طول معقول شکسته شود،خوانندگان اهمیتی نمی دهند که به مطالعه یک مقاله یا سند طولانی بپردازند. اما اگر پاراگراف های شما بیش از حد طولانی باشد، تعداد افراد بسیار کمی به خود زحمت می دهند که در وهله اول آن را بخوانند.

به طور کلی می توانید سه تا پنج پاراگراف را در یک کاغذ  A4بگنجانید. همچنین مطمئن شوید که تنها یک ایده  یا موضوع اصلی در هر پاراگراف بحث شده است.

منبع: www.englishgrammar.org
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.