پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Language and Culture

Language and Culture
ناشر انتشارات Oxford
نویسنده
تعداد صفحات ۱۳۴
قیمت پشت جلد ۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۴۵,۵۰۰ تومان
۳۰٪ تخفیف

کتابLanguage and Culture

کتاب Language and Culture نوشته‌ی Claire Kramsch از انتشارات معتبر Oxford می‌باشد. در این کتاب مفاهیم کلیدی اجتماعی و فرهنگی زبان با استفاده از عواملی چون زبان‌شناسی، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی بررسی می‌شود.

در کتاب Language and Culture به مباحثی چون زبان‌ گفتاری، فرهنگ شفایی، ارتباط بین زبان و فرهنگ و زبان و هویت فرهنگی پرداخته شده است. این کتاب برای دانشجویان، پژوهشگران و افرادی که علاقه‌مند به یادگیری زبان می‌باشند منبعی اساسی و مهم به حساب می‌آید.

برای اینکه زبانی را به طور کامل یاد بگیریم باید فرهنگ مردمی که با آن زبان صحبت می‌کنند را هم بفهمیم، و هم یاد بگیریم؛ زیرا یاد گرفتن یک زبان بدون درک فرهنگ مربوط به آن، کاری بیهوده‌ است و این دو مورد عمیقا به هم مرتبط هستند. آشنایی با فرهنگ‌های مختلف به ما کمک می‌کند نسبت به معنای کلمات و اصطلاحات درک عمیق‌تری داشته و با دیگران بهتر و راحت‌تر ارتباط برقرار کنیم. تفاوت دو فرهنگ به خوبی در زبان‌های آن‌ها منعکس می‌شود.

ساختار کتاب Language and Culture

کتاب Language and Culture دارای چهار بخش است؛ بررسی متن‌‍‌‌های موجود در کتاب، گزیده مقالات، فهرست واژگان و منابع از بخش‌‍‌های اصلی این کتاب می‌باشند.

این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • بخش اول شامل هفت فصل بوده که در فصل اول این بخش، ارتباط میان زبان و فرهنگ بررسی شده و در مورد فرهنگ، زبان و نسبیت زبانی مباحثی را ارائه می‌دهد.

فصل دوم و سوم در مورد نشانه‌های زبانی، مفهوم نشانه‌ها، رمزگذاری فرهنگی، نمادها و بافت فرهنگی، نقش طرف‌های گفتگو در تعبیر فرهنگ و بافت موقعیتی صحبت به میان می‌آورد.

فصل چهارم در مورد زبان گفتاری و شفاهی مطالبی را ارائه کرده و در فصل پنجم به بررسی زبان چاپی و فرهنگ کتبی، زبان و نوشتار، چاپ، ساختار اجتماعی، رویداد سواد آموزی و ژانر می‌پردازد.

فصل ششم در مورد هویت فرهنگی، معیار زبان، ملیت‌گرایی زبان و نماد فرهنگی مطالبی را ارائه می‌دهد.

در فصل هفتم درباره‌ی مسائل کنونی فرهنگ زبان مانند اصالت فرهنگی و چند فرهنگی مطالبی را تدوین کرده است.

  • بخش دوم کتاب شامل مجموعه‌ای از مقالات محققان و نظریه‌پردازان در حوزه‌ی زبان و فرهنگ بوده و در قسمت پایانی کتاب، منابع و فهرست واژگان برای استفاده‌ی زبان‌آموزان قرار گرفته است.

کتاب Language and Culture

کتاب Language and Culture

ناشر انتشارات Oxford
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۲
شابک 9780194372145
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۱۳۴
قیمت پشت جلد ۶۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۴۵,۵۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.