پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

An Introduction to Discourse Analysis Theory and Method

ناشر انتشارات Routledge
نویسنده
تعداد صفحات ۲۱۸
قیمت پشت جلد ۱۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۸۰,۰۰۰ تومان
۲۰٪ تخفیف

کتاب An Introduction to Discourse Analysis Theory and Method

کتاب An Introduction to Discourse Analysis نوشته‌ی James Paul Gee از انتشارات Routledge می‌باشد. این کتاب مقدمه‌ای درباره‌ی تحلیل و تجزیه گفتمان -برای درک مشکلات ارتباطی در جامعه از جمله مدارس- بوده و تجزیه و تحلیل گفتمان را با مثال‌ها و شواهد متعدد بررسی می‌کند.

تجزیه و تحلیل گفتمان، چگونگی تاثیر زبان گفتاری و نوشتاری را بر روی دیدگاه‌ها و هویت‌های اجتماعی بررسی می‌کند. تفاوت اساسی در تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی در این است که تحلیل گفتمان به‌جای توجه به ساختار متن، به ویژگی‌ها و جنبه‌های روان‌شناختی و اجتماعی یک فرد توجه دارد.

بسیاری از زبان‌شناسان تحلیل گفتمان را نقطه مقابل تحلیل متن می‌دانند. به اعتقاد این افراد، تحلیل گفتمان تحلیل ساختار زبان گفتاری از قبیل گفتگوها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها بوده و تحلیل متن، شامل تحلیل ساختار زبان نوشتاری -مانند مقاله‌ها، داستان‌ها و گزارش‌ها- می‌باشد. کاربرد تجزیه و تحلیل در رشته‌های مختلفی همچون انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی، شعر، زبان‌شناسی، نشانه‌شناسی و رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی قابل مشاهده است. در کتاب تحلیل گفتمان مجموعه شرایط اجتماعی، زمینه‌ی رخداد متن، گفتار، ارتباطات غیر کلامی و رابطه‌ی ساختار و واژه‌ها در گزاره به صورت کلی بررسی می‌شود.

ساختار کتاب An Introduction to Discourse Analysis

این کتاب دارای دوازده بخش است:

  • بخش اول به معرفی مختصری در مورد کتاب می‌پردازد.
  • در فصل‌های دو تا هفت، با ابزارهای تحقیقاتی و استراتژی‌هایی که در تجزیه و تحلیل گفتمان مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا می‌شویم. این ابزارها و استراتژی‌ها در نظریه‌ی زبان و فرهنگ به‌کاررفته است.
  • در بخش هشتم روش‌های تجزیه و تحلیل گفتمان تشریح شده و بخش نهم در مورد جزئیات و ساختار زبان مانند جنبه‌های مختلف دستور زبان و گفتمان، و در مورد نحوه‌ی برنامه‌ریزی و تولید گفتار، مباحثی را ارائه می‌دهد.
  • در بخش‌های ده تا دوازده، نمونه‌هایی از تجزیه و تحلیل گفتمان با استفاده از ابزارها و استراتژی‌های توسعه یافته‌ی بخش‌های اول کتاب ارائه شده است.
  • همچنین واژه‌نامه‌ی اصطلاحات کلیدی در انتهای کتاب قرار دارد.

کتاب An Introduction to Discourse Analysis Theory and Method

کتاب An Introduction to Discourse Analysis Theory and Method

ناشر انتشارات Routledge
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۰
شابک 9789649819723
قطع کتاب وزیری
تعداد صفحات ۲۱۸
قیمت پشت جلد ۱۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۸۰,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.