پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Tender is the Night

Tender is the Night
ناشر انتشارات Vintage Classic
نویسنده
تعداد صفحات ۳۵۲
قیمت پشت جلد ۸۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۴۸,۰۰۰ تومان
۴۰٪ تخفیف

کتاب Tender is the Night

کتاب Tender Is the Night (لطیف است شب) یک اثر خواندنی از «اسکات فیتزجرالد» (Francis Scott Key Fitzgerald) نویسنده برجسته آمریکایی است. عنوان این رمان برگرفته از شعریست به نام «قصیده­‌ای برای یک بلبل» از جان کیتس و داستان آن به همان اندازه که زیباست، غم‌انگیز است. این کتاب در لیست سی رمان برتر قرن بیستم قرار دارد و در­واقع بهترین اثر نویسنده به حساب می­‌آید.

خلاصه کتاب Tender Is the Night

کتاب Tender Is the Night درباره زندگی یک روان‌پزشک به نام دیک دایور است. او عاشق یکی از بیمارانش به نام نیکول می­شود که به بیماری شیزوفرنی مبتلاست. نیکول ثروت زیادی دارد و قدرت و نفوذ او به راحتی همه را تحت تأثیر خود قرار می­دهد. او بسیار زیباست و دایور تصمیم می­گیرد که به او پیشنهاد ازدواج بدهد. آن دو با هم ازدواج و زندگی مشترکشان را آغاز می­کنند. دکتر دایور بسیار انسان فرهیخته و خوش‌­اخلاقی است و به دلیل شخصیت جذاب و گیرایی که دارد به راحتی همه را به سمت خود جذب می‌­نماید. بنابراین دوستان زیادی دارد و با انسان­‌های مختلفی در ارتباط است. اما فشارهای عصبی که از طریق نیکول به زندگی او وارد می­شود، آن­‌قدر زیاد است که تحمل­‌کردن آن برایش دشوار به نظر می­رسد. این دونفر برای گذراندن تعطیلات به ساحل ریوریای فرانسه می­روند تا مدتی از وقت خود را در آن‌جا بگذرانند. پس از مدتی ورود یک هنرپیشه جوان به نام رزماری مسیر زندگی آن‌­ها را دچار تغییرات بزرگی می­کند و سرنوشت آن­‌ها را تغییر می­دهد. این بازیگر جوان درگیر یک رابطه پیچیده با این زوج آمریکایی می­شود و داستان غم‌­انگیزی را شکل می دهد.

درباره کتاب Tender Is the Night

وقتی که برای اولین بار کتاب Tender Is the Night در سال 1934 منتشر شد، در مدت کوتاهی توانست به یکی از بحث‌­برانگیز­ترین کتاب‌­های سال تبدیل شود و توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید. تا جایی که «ارنست همینگوی» نویسنده مشهور آمریکایی این کتاب را شگفت­‌انگیز و بی‌­نظیر می­دانست و «جان اوهارا» (John O'Hara) نویسنده برجسته آمریکایی این کتاب را به عنوان یکی از رمان­‌های مورد علاقه خود معرفی می­کند. هم­‌اکنون نیز این کتاب طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و به عنوان یک رمان بسیار غنی و هیجان­‌انگیز محسوب می­شود.

روزنامه «ایندیپندنت» (Independent) درباره کتاب می­گوید: «فیتزجرالد زندگی را در کتاب­‌هایش همانند یک بهشت حقیقی به تصویر می­کشد»

سایت آمازون درباره کتاب می­نویسد: «لطیف است شب، نزدیک‌­ترین رمان به قلب فیتزجرالد است»

انتشارات «سایمون اند شوستر» (Simon & Schuster) درباره کتاب می­گوید: «این رمان جاه‌طلبانه‌­ترین کتابی است که فیتزجرالد نوشته‌­است»

سایت «مدرن لایبرری» (Modern Library) کتاب Tender Is the Night را در لیست  30 رمان برتر قرن بیستم قرار داد و در سال 1962 فیلمی با همین عنوان و کارگردانی هنری کینگ ساخته شد که توانست نامزد جایزه اسکار شود.

یکی از ویژگی­‌های منحصر این کتاب، پرداختن به شیوه‌­ای متفاوت به نقش زنان در جامعه است. فیتزجرالد برخلاف سایر نویسندگان هم‌­دوره خود، نقش زنان را در فعالیت­‌های اجتماعی پررنگ می­کند و مسئولیت­‌هایی به غیر از همسر و مادربودن، به او می­دهد. علاوه بر این نویسنده با هوشمندی کامل زندگی ثروتمندان آمریکایی را تشریح می­کند و آشفتگی­‌های آن را به تصویر می­کشد. این کتاب ابتدا به صورت یک داستان دنباله‌­دار در یک مجله چاپ شد و عده­‌ای معتقدند داستان این کتاب بر اساس زندگی خصوصی نویسنده کتاب است.

اسکات فیتزجرالد، درباره نویسنده کتاب Tender Is the Night

اف. اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) در 24 سپتامبر 1896 در سینت‌پال ایالت مینه‌سوتا به دنیا آمد. او نویسنده برجسته‌­ای بود که علاوه بر رمان، داستان کوتاه نیز می­نوشت. داستان‌­های او زندگی مردم آمریکا را به خصوص در عصر جاز، به خوبی به تصویر می­کشد. عصر جاز در آمریکا دوره‌­ای از دهه بیست محسوب می­شود که رقص و موسیقی جاز در آمریکا بسیار محبوب شد و تغییرات فرهنگی و سیاسی متفاوتی در زندگی مردم رخ داد. برخی از داستان‌های او هنوز هم طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد؛ به گونه‌­ای که او را یکی از برجسته­‌ترین نویسندگان آمریکایی می­دانند.

فیتز جرالد در خانواده­‌ای متولد شد که کاتولیک بودند و جزء طبقه متوسط جامعه محسوب می­شدند. پدرش فروشنده و مادرش ایرلندی بود. او اولین رمان خود را زمانی نوشت که تنها 13 سال داشت و توانست آن را در روزنامه مدرسه به چاپ برساند. وقتی که 16 سالش بود، به دلیل ضعیف بودن در درس  از مدرسه اخراج شد و برای ادامه تحصیل در یک مدرسه دیگر ثبت ­نام کرد. سرانجام در سال 1913 وارد دانشگاه پرینستون شد و در آن‌جا برای مجله‌­های مختلف مقاله، داستان و ترانه می­نوشت. نوشته­‌های او با استقبال زیادی روبرو می­شدند و همین مسئله باعث شد که تصمیم بگیرد نویسندگی را به عنوان شغلش انتخاب نماید. جرالد در دوران زندگی خود آثار بی­‌نظیری خلق کرده‌­است. از جمله کتاب­‌های دیگر او می­توان به: This Side of Paradise (این سوی بهشت)، The Beautiful and Damned (زیبا و ملعون)، The Great Gatsby (گتسبی بزرگ) و Winter Dreams (رؤیاهای زمستان) اشاره کرد.

فیتز جرالد در 21 دسامبر سال 1940 درگذشت. روزنامه نیویورک تایمز پس از خبر درگذشت او نوشت: «آینده حرفه­ای درخشان فیتز جرالد آن طور که شایسته او بود، هیچ­وقت تحقق نیافت»

هیچ­کدام از آثار این نویسنده بزرگ، در دوران زندگی­اش، آن­گونه که در حقیقت شایسته او بود، مورد توجه قرار نگرفت و بیشتر آثارش پس از مرگ او به طور حقیقی شناخته شدند. درحالیکه برخی از رمان­های او در حال حاضر همچون رمان «لطیف است بهشت» جزء یکی از بهترین رمان­های آمریکایی محسوب می­شود که در سراسر دنیا به زبان­های مختلفی ترجمه شده­است. او پس از نوشتن کتاب «گتسبی بزرگ» شدیداً به الکل اعتیاد پیدا کرد و همین مسئله ضربه بزرگی به روند مسیر نویسندگی او وارد نمود و باعث شد که مدتی این حرفه را کنار بگذارد

کتاب Tender is the Night

کتاب Tender is the Night

ناشر انتشارات Vintage Classic
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۰
شابک 9780099541523
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۳۵۲
قیمت پشت جلد ۸۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۴۸,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.
Macbeth
۴۰,۰۰۰ تومان
Pride and Prejudice
۲۲۰,۰۰۰ تومان
۱۲۱,۰۰۰ تومان
Pride And Prejudice
۱۵,۰۰۰ تومان
Hamlet - Bantam Classics
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۹۶,۰۰۰ تومان
Mrs. Dalloway
۹,۰۰۰ تومان
Great Expectations
۱۱,۰۰۰ تومان
۶,۶۰۰ تومان
The Catcher in the Rye
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۶۰,۵۰۰ تومان
A Tale of Two Cities
۷۵,۰۰۰ تومان
۴۵,۰۰۰ تومان