پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Let Her Fly

Let Her Fly
ناشر WH Allen
نویسنده
تعداد صفحات ۱۸۴
قیمت پشت جلد ۵۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۳۳,۰۰۰ تومان
۴۰٪ تخفیف

کتاب Let Her Fly: A Father's Journey

کتاب Let Her Fly کتابی خواندنی و بی­‌نظیر از سیر تحول یک پدر است. ضیاءالدین یوسف زی نماد کامل پدری است که برای دخترش سمبل عشق، محبت و انسانیت بوده­‌است. او شخصیت بسیار مهربان و سخاوتمندی دارد و همیشه به اطرافیانش احترام می­گذارد. او سعی می­کند همیشه نسبت به دیگران رفتار عادلانه‌­ای داشته باشد و همه انسان‌­ها را در یک سطح ببیند. از نظر او، مسلمان و مسیحی، سفیدپوست و سیاه‌­پوست، فقیر و غنی، مرد و زن یکسان هستند و به همین دلیل سعی می­کند با یک نگاه به تمام انسان‌­ها بنگرد.

حالا او در این کتاب داستانی تکان‌­دهنده و الهام­‌بخش را روایت می­کند که در آن به زندگی خصوصی خودش پرداخته‌­است. روایت داستان درباره پسربچه‌­ای کوچک است که از کمبود اعتماد به نفس و لکنت زبان رنج می­برد و در کلبه­‌ای گلی در مناطق کوهستانی «شانگلا» (Shangla) زندگی می­کند و هیچ کس فکرش را نمی­کرد که روزی تبدیل به بزرگ­‌مردی می­شود که تمام سنت­‌های متعصبانه را زیر پا می­گذارد و با شجاعت به همه ثابت می­کند که برای اجرای عدالت هیچ کس و هیچ چیز نمی­تواند در مقابلش قرار بگیرد.

 یوسف زی در کتاب Let Her Fly با لحنی طنز و در عین حال با صداقت کامل از شرایط زندگی‌­اش قبل از حضور طالبان می­گوید. او صحنه‌­هایی از زندگی­ خانوادگی­‌اش را به عرصه نمایش می­گذارد و از پسرانش، خوسال و آتال، صحبت می­کند؛ وقتی که آن­‌ها با بادبادک­‌هایشان مشغول بازی بودند. یوسف زی در این کتاب از ویژگی­‌های اخلاقی همسرش و تأثیرات بی‌­نظیری که در زندگی او داشته‌­است، حرف می­زند. همسرش، تور پیکای، درگیر چالش­‌های بزرگی برای تربیت فرزندانش در کشوری غریب است. پس از آن‌که ملاله، دختر خانواده، توسط طالبان ترور نافرجام شد، خانواده‌­اش به طور کامل از خانه و محل زندگی­شان در دره سوات رانده شدند و به اجبار شرایط و محل زندگی خود را تغییر دادند. اکنون، ضیاءالدین هرگاه به محل این حمله ناجوان‌مردانه نگاه می­کند، لبریز از احساسی غریب می­شود که نه می­توان اسم آن را درد گذاشت و نه لذت.

درباره کتاب Let Her Fly

کتاب Let Her Fly درواقع پرتره‌­ای ساده و دوست‌­داشتنی از یک خانواده است که توسط پدر ملاله، یکی از تأثیرگذارترین فعالان حقوق بشر نوشته شده‌­است. ضیاءالدین و تور پیکای، نمونه کاملی از یک والدین موفق هستند که توانستند فرزندان قدرتمند و آزاده‌­ای را تربیت نمایند. فرزندانی که دوست دارند همیشه در جهان تغییراتی مثبت ایجاد کنند.  کتاب بگذار پرواز کند برای افرادی که درحال تربیت کودکی هستند، بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود. زیرا نویسنده در این کتاب همه درس­‌هایی را که از فرزندانش آموخته‌­است، با مخاطبانش به اشتراک می­گذارد و به آن­‌ها می­گوید که قصد دارد با نوشتن این کتاب چه تغییراتی در جهان ایجاد نماید.

شرایط زندگی مردم در پاکستان، شرایط بسیار ویژه‌­ای است. برخی از خانواده­‌ها در حیاط خانه­‌هایشان، پرنده‌­هایی دارند که دیگر قادر نیستند پرواز کنند. زیرا مردی از خانواده، پدر یا فرزند پسرش، پرهای این پرنده­‌ها را با بی­‌رحمی آن­‌قدر کوتاه کرده‌­اند که این پرنده‌­ها هرچه تقلا می­کنند، نمی­توانند اوج بگیرند.

اما ملاله با پرنده‌­های معصوم هم‌­عصرش تفاوت­‌های زیادی داشت. او پدری دارد که بال و پرش را در کودکی نچید. حتی پدرش قیچی‌­ای را که جامعه برای کوتاه کردن پرهایش آماده کرد، شکست و اجازه نداد دیگران نیز با این قیچی پرپروازش را از او بگیرند. او با تمام وجودش دوست داشت دخترش را در اوج آسمان­‌ها ببیند که آزادانه بال­‌هایش را گسترده و به هر سو که می­خواهد پرواز می­کند. در حالی‌که دختران هم‌­عصرش در حیاط­‌های خاکی خانه می­چرخیدند و جامعه به آن­‌ها اجازه دیدن آسمان را نمی­داد. او در چنین شرایطی از دخترش حمایت کرد و در کنارش ایستاد تا این‌که توانست از او یک دختر شجاع، آزاده، الهام‌­بخش و تأثیرگذار بسازد.

کتاب Let Her Fly: A Father's Journey

کتاب Let Her Fly: A Father's Journey

Let Her Fly traces the inspirational journey of Malala Yousafzai's father, Ziauddin, from a boy in Shangla to a man who broke with tradition and proves there are many faces of feminism

With humor and sincerity, Yousafzai describes his life before the Talibanization of Mingora, scenes of his sons Khusal and Atal fighting kites on the roof, his progressive partnership with his wife Toor Pekai, and the challenge of raising children in an unfamiliar country

After Malala was shot by the Taliban, the Yousafzai family was completely uprooted from their home in the Swat Valley and forced to start over in the United Kingdom. Now, Ziauddin expresses the complex pain and joy of his return, six years later, to the site of Malala's attack. Let Her Fly is an intimate family portrait by the father of one of the most remarkable leaders in the world today

Ziauddin and Toor Pakai have set a singular example for parents who hope to empower their children to make a difference. Let Her Fly will resonate with anyone who has ever cared for a child, as Ziauddin Yousafzai shares what he's learned from his children, and what he hopes to teach the world

ناشر WH Allen
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۳۹۹
شابک 9780753552964
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۱۸۴
قیمت پشت جلد ۵۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۳۳,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.
Who Was Ben Franklin
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
A Promised Land
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۳۰,۰۰۰ تومان
Who Is Jeff Kinney
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
Who Was Wolfgang Amadeus Mozart
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
Who Was J. R. R. Tolkien
۴۰,۰۰۰ تومان
۲۴,۰۰۰ تومان
Who Were the Brothers Grimm
۲۰,۰۰۰ تومان
Who Was Marie Antoinette
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
What Was Pearl Harbor
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان