پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Second Language Research Methods

ناشر انتشارات Oxford
نویسنده
تعداد صفحات ۲۷۶
قیمت پشت جلد ۱۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۷۰,۰۰۰ تومان
۳۰٪ تخفیف

کتاب Second Language Research Methods

Second Language Research Methods. This book is a clear, comprehensive guide to research methods in second language use and bilingualism

Second Language Research Methods

کتاب Second Language Research Methods از مجموعه‌ی Oxford Applied Linguistics، چهار پارامتر تحقیق: توسعه‌ی سؤالات و فرضیه‌های تحقیق، تحقیقات طبیعی و تجربی، جمع‌آوری داده‌ها و اعتبارسنجی ابزار تحقیق را مورد بحث قرار می‌دهد.

آیا قصد دارید دوره‌ی کارشناسی ارشد را شروع کنید و برای اولین بار در حال انجام تحقیقات هستید؟ یا در کار خود به عنوان معلم، مربی معلمین یا مولف مخاطبین خود را به تحقیقات ارجاع می‌دهید ؟ با وجود این که شما درگیر تحقیق هستید، این کتاب معرفی کاملی از انواع اصلی تحقیقات یادگیری زبان به شما ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی کتاب Second Language Research Methods:

  • شما را با انواع اصلی طراحی تحقیق مورد استفاده در مطالعات زبان دوم آشنا می‌کند
  • با دادن نقش‌های خاص (مثلاً موضوع تحقیق، جمع‌آورنده‌ی داده، تحلیلگر داده، گزارشگر) در انواع مطالعات کوچک، به شما «حس» واقعی برای انجام تحقیق می‌دهد.
  • انواع مختلف تحقیقات را به تفصیل توضیح می‌دهد: نحوه‌ی طراحی، چرایی استفاده، مراحل مختلف انجام و نحوه ارزیابی آن‌ها چیست؟
  • مخاطبین را با برخی از مطالعات تحقیقاتی کلاسیک در مورد یادگیری زبان دوم آشنا کرده و آن‌ها را به تجزیه و تحلیل مطالب تشویق می‌کند.
  • نسخه‌ی قابل دانلود جداول آماری و کاربرگ‌های کتاب در سایت باشگاه معلمان آکسفورد موجود می‌باشد.

درباره‌ی مجموعه‌ی Oxford Applied Linguistics:

مجموعه‌ی Oxford Applied Linguistics، از نویسندگانی که در حوزه‌ی پژوهشات بینا-رشته‌ای تحقیق و مطالعه کرده‌اند مطالبی را جمع‌آوری کرده است.

**کتاب‌های این مجموعه از کتاب‌هایی که چنین پیشرفت‌هایی را، برای خوانندگان غیرمتخصص و مبتدی در دسترس قرار داده، تا کتاب‌هایی که ارتباط آن‌ها را برای نحوه‌ی درک زبان به عنوان موضوع و نحوه‌ی طراحی دوره‌ها و فعالیت‌های کلاس درس بررسی می‌کنند را، شامل می‌شود.

به این ترتیب، این کتاب‌ها نه تنها خود حوزه زبان‌شناسی کاربردی را گسترش می‌دهند و اهمیت بیشتری به تحقیقات آن می‌بخشند، بلکه پایه‌ای ضروری و حرفه‌ای برای آموزش زبان و عمل به آن فراهم می‌کنند.

دامنه‌ی موضوعات پرداخته شده در این مجموعه شامل:(فراگیری زبان دوم، دوزبانگی و چند زبانه بودن، آموزش زبان و آموزش معلمان، آزمون و ارزیابی، برنامه‌ریزی و سیاست زبان، بین المللی سازی زبان، ارتباطات با واسطه فناوری، تحلیل گفتمان، گفتگو و تقابل عمل شناسی، سبک شناسی، فرهنگ لغت نویسی و ترجمه)

ساختار کتاب Second Language Research Methods

کتاب Second Language Research Methods دارای 10 چپتر بوده که هر کدام برای سهولت دسترسی مخاطب به قسمت‌های متخلفی تقسیم شده‌اند.

هر فصل شامل مجموعه‌ای از مثال‌ها و فعالیت‌های مرتبط می‌باشد.

Methodology یا Research Design چیست و چه کاربردی دارد؟

جهان حاوی واقعیت‌های مبهم است. انسان موظف است که مطالب را از طریق روش‌های مختلف یادگیری، آموزش دهد. این روش، واقعیت‌های مبهم متعددی را به فراگیر ارائه می‌کند؛ بنابراین او باید به دنبال چیزهای جدید برای یادگیری باشد. این جستجو را اساساً می‌توان تحقیق نامید.

تحقیق یک فرآیند گسترده و اغلب چرخه‌ای بوده که مسیر مشخصی از A به B ندارد. اما مانند هر نوع اکتشافی، همیشه بهتر است که راهی را دنبال کنید، راهی که فکر می‌کنید مناسب‌ترین است و می‌دانید که می‌توانید به آن پایبند باشید. یک کمیته‌ی ارزیابی، یک داور یا یک آژانس تامین مالی، همگی می‌خواهند مطمئن شوند که ایده و سوال تحقیق شما مناسب است و نیاز به پرسیده شدن و پرداختن دارد؛ اینکه آیا رویکرد شما به سوال پاسخ می‌دهد یا خیر؟ آیا نتایج قابل قبولی ارائه می‌‌دهد؟

به همین دلایل ما به Methodology  و  Research Design نیاز داریم.

روش‌شناسی یا Methodology، ضرورت و چرایی تحقیق را روشن ساخته و مرحله‌ی شروع تحقیق، حواشی و عواقب قابل تصور تحقیق پس از اتمام آن را شفاف‌سازی می‌کند. روش‌شناسی نوشته‌ای که محقق استفاده می‌کند، گویش و عبارت‌بندی، فرضیه‌ها و توضیحات مورد استفاده، روال و نوع بررسی‌ای که برای رمزگشایی اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری‌شده استفاده می‌شود را بررسی می‌کند.

تبیین صحیح متدلوژی خود، باعث می‌شود دیگران از منحصر به‌فرد بودن و روش‌مندی تحقیق شما اطمینان حاصل کنند و این اطمینان را به آژانس‌های تأمین مالی می‌دهد که قرار نیست پول آنها را هدر دهید. اگر روش‌شناسی شما جدید، مبتکرانه یا کاملاً متفاوت است، باید توضیحات بیشتری داشته باشید تا دیگران بفهمند شما چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چرا انجام آن به این روش، مهم و کارآمد است.

کتاب Second Language Research Methods

کتاب Second Language Research Methods

ناشر انتشارات Oxford
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۰
شابک 978-0194370677
قطع کتاب وزیری
تعداد صفحات ۲۷۶
قیمت پشت جلد ۱۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۷۰,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.