پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Gaddafis Harem

ناشر Grove Press
نویسنده
تعداد صفحات ۳۰۴
قیمت پشت جلد ۶۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۳۶,۰۰۰ تومان
۴۰٪ تخفیف

کتاب Gaddafis Harem

کتاب حرمسرای قذافی Gaddafi's Harem اثر آنیک کوژان Annick Cojean

خلاصه کتاب Gaddafi's Harem

کتاب Gaddafi's Harem، روایتی است تلخ و تکان­‌دهنده، از سرگذشت  دختری نوجوان که فقط 15 سال دارد. نام این دختر، «ثریا» است و در مدرسه­‌ای در شهر «سرت» لیبی درس می‌­خواند، دانش­‌آموزی شاد و پر­انرژی با رویاهایی بزرگ برای آینده‌­ای نامعلوم. می­‌خواست در آینده پزشک شود اما دست بی­رحم روزگار، سرنوشت دیگری را برایش رقم زد. یک روز، در مدرسه، مدیر با هیجان به دانش‌­آموزان خبر داد که «معمر­ قذافی» قصد بازدید از مدرسه آن‌­ها را دارد. به همین­‌دلیل او و چند دانش­‌آموز دیگر را انتخاب کرد تا به استقبال او بروند. هر ­کدام از دانش‌­آموزان دسته‌­گل‌­هایی در دست داشتند که به هنگام ورود به او تقدیم کنند. در هنگام بازدید، زیبایی ثریا نظر قذافی را به خود جلب کرد و به هنگام گرفتن گل از او، دستش را روی سرش کشید. دستی که زندگی این دختر نوجوان را برای همیشه تغییر داد. زیرا این کار قذافی، نشانه­‌ی این بود که دختر مورد نظر را انتخاب کرده‌­است.  مدتی بعد، ثریا به باب­‌العزیز، کاخ مجلل قذافی در نزدیکی طرابلس فرا­خوانده شد ...

بخش دوم کتاب حرمسرای قذافی، روایتگر کسانی است که حاضر شده‌­اند درباره جنایت­‌های قذافی صحبت کنند زیرا حتی حرف ­زدن از این موضوع، برای آن‌­ها، یک تابوی بزرگ محسوب می‌­شد.

درباره کتاب Gaddafi's Harem

کتاب Gaddafi's Harem نوشته‌ی «آنیک کوژان»، درواقع از دو­بخش تشکیل شده‌­است. بخش اول  شامل 11 فصل است و روایت ثریا 15 ساله است که مورد آزار و اذیت­‌های شدید جنسی قرار می­‌گیرد و در واقع نخستین زنی است که ماجرا­های پشت پرده­‌ی حکومت دیکتاتور لیبی را برای خبرنگاری خارجی تعریف می­کند. او، تنها یکی از ده‌­ها دختری است که قربانی سوء­استفاده‌های جنسی قذافی قرار گرفته‌­است. بخش دوم کتاب حرمسرای قذافی، شامل 9 فصل است و روایت دیگر قربانی‌­های قائد­اعظم است و سرنوشت ثریا در کنار دیگر قربانیان با نام­‌های خدیجه و لیلا، قرار می­گیرد.

کتاب حرمسرای قذافی به سرعت توانست پرفروش‌­ترین کتاب فرانسه شود و جایزه «باشگاه بین­‌المللی مطبوعات» را از آن خود کند. مدت زیادی از چاپ کتاب نگذشت که در سراسر دنیا کتاب به زبان­‌های مختلف ترجمه شد و راز­های جدیدی را از جنایت­‌های قذافی برای همه آشکار کرد.

می­توان گفت کوژان با نوشتن کتاب Gaddafi's Harem ، صدای ثریا  و زنانی را که سرگذشتشان مشابه اوست، به تمام دنیا رساند. زنانی که به دلیل فرهنگ‌های سنتی جامعه، محکوم به سکوت بودند و باید با این سکوت تلخ به زندگی غم‌­انگیز خود ادامه می­‌دادند.

مجله­‌ی خبری پابلیشرز ویکلی درباره‌­ی کتاب می­‌گوید:« این کتاب هشداری آگاه‌کننده است درباره­‌ی هزینه­‌هایی که افراد زیر سلطه‌­ی رژیم توتالیتر باید بپردازند.» روزنامه­‌ی آلمانی «دی‌­ولت» نیز دربار‌‌ه‌ی کتاب می‌­گوید: «غرب مسحور زنان آمازونی قذافی بود. غربی‌­ها نمی‌­دانستند که پشت دیوارهای بلند کاخ قذافی، چه خشونت­‌های وحشتناکی علیه زنان در جریان است. بدون شک این کتاب یک دستاورد بزرگ ژورنالیستی است.» همچنین، هفته‌­نامه‌­ی فرانسوی اکسپرس درباره‌­ی کتاب می‌نویسد: «کتاب حرمسرای قذافی از سوء­استفاده­‌های جنسی قذافی طی بیش از چهار­دهه حکمرانی‌­اش پرده برداشته­‌است. کوژان صفحه به صفحه، اسم­‌ها و چهره­‌هایشان را به دنیا معرفی می­کند و به قربانیان، صدایی برای حرف­‌زدن می‌­دهد.»

 

آنیک کوژان، درباره‌­ی نویسنده‌­ی کتاب Gaddafi's Harem

«آنیک کوژان» (Annick Cojean)، خبرنگار فرانسوی مجله «لوموند» و یکی از تحسین­‌بر­انگیز­ترین روزنامه‌­نگاران فرانسه است. او رئیس کمیته­‌ی «جایزه آلبرت لوندره» است که معادل فرانسوی «جایزه پولتیزر» است. «کوژان» تاکنون علاوه بر کسب جایزه­‌ی بزرگ «باشگاه بین­‌المللی مطبوعات»، برای کتاب «حرمسرای قذافی» Gaddafi's Harem، توانسته­ است جایزه «آلبرت لوندره» را برای کتاب «عرصه­‌ها» از آن خود کند. علاوه بر­این، آنیک کوژان چندین کتاب دیگر نیز نوشته‌­است که از بین آن‌ها می ­توان به کتاب «مارک ریبود» (Marc Riboud) اشاره کرد.

در سال 2011، آنیک کوژان، اقدام به نوشتن یک مقاله­‌ی تکان‌­دهنده با عنوان «برده‌­ی جنسی قذافی» کرد. این مقاله شامل حرف­‌های ثریای 22­ ساله است که سال‌­ها در اسارت قذافی بوده‌­است. در سال 2012، کوژان برای ادامه‌­ی تحقیقات به لیبی می­رود تا داستان زنان دیگری را که قربانی حکومت دیکتاتوری قذافی بودند، به طور کامل­‌تری جمع‌­آوری کند. داستان­‌هایی که حتی گفتن آن‌ها در لیبی، بزرگ‌ترین تابو محسوب می­‌شد.

کتاب Gaddafi's Harem: The Story of a Young Woman and the Abuses of Power in Libya

Soraya was just fifteen, a schoolgirl in the coastal town of Sirte, when she was given the honor of presenting a bouquet of flowers to Colonel Gaddafi, “the Guide,” on a visit he was making to her school the following week. This one meeting—a presentation of flowers, a pat on the head from Gaddafi—changed Soraya’s life forever. Soon afterwards, she was summoned to Bab al-Azizia, Gaddafi’s palatial compound near Tripoli, where she joined a number of young women who were violently abused, raped and degraded by Gaddafi. Heartwrenchingly tragic but ultimately redemptive, Soraya’s story is the first one of many that are just now beginning to be heard. But sex and rape remain the highest taboo in Libya, and women like Soraya (whose identity is protected by a pseudonym here) risk being disowned or even killed by their dishonored family members

In Gaddafi’s Harem, an instant bestseller on publication in France, where it has already sold more than 100,000 copies in hardcover, Le Monde special correspondent Annick Cojean gives a voice to Soraya’s story, and supplements her investigation into Gaddafi’s abuses of power through interviews with people who knew Soraya, as well as with other women who were abused by Gaddafi

خرید کتاب زبان

خرید اینترتی کتاب Gaddafis Harem با تخفیف از فروشگاه اینترنتی یکتا کتاب

ارسال سریع کتابهای زبان با تخفیف به تمام نقاط کشور

 

کتاب Gaddafi's Harem: The Story of a Young Woman and the Abuses of Power in Libya

کتاب Gaddafi's Harem: The Story of a Young Woman and the Abuses of Power in Libya

ناشر Grove Press
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 2
شابک 9780802121721
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۳۰۴
قیمت پشت جلد ۶۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۳۶,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.
The Travels of Marco Polo
۵,۰۰۰ تومان
Istanbul Memories and the City
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
The White Castle
۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰,۰۰۰ تومان
Akhenaten
۸,۰۰۰ تومان
News Of A Kidnapping
۶۰,۰۰۰ تومان
۳۶,۰۰۰ تومان
Where Are the Great Pyramids
۴۰,۰۰۰ تومان
Pachinko
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰,۰۰۰ تومان
The Remains of the Day
۷۰,۰۰۰ تومان
۴۲,۰۰۰ تومان