پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

The Remains of the Day

The Remains of the Day
ناشر انتشارات Vintage International
نویسنده
تعداد صفحات ۲۷۲
این کالا در حال حاضر موجود نمیباشد.

کتاب The Remains of the Day

کتاب بازمانده روز The Remains of the Day اثر کازوئو ایشی گورو Kazuo Ishiguro

 

کتاب The Remains of the Day (بازمانده روز) یکی از آثار «کازوئو ایشی­‌گورو» (Kazuo Ishiguro) نویسنده مشهور انگلیسی ژاپنی است که در سال 1989 موفق شد جایزه بوکر را از آن خود کند. این کتاب در لیست 100 رمان برتر جهانی قرار گرفته­‌است و دنیای پیش‌خدمت­‌های انگلیسی را به زیبایی هرچه تمام به تصویر می­کشد. بر اساس این کتاب فیلمی در سال 1993 به کارگردانی جیمز آیوری ساخته شده‌­است که این فیلم توانست در 8 بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

خلاصه کتاب The Remains of the Day

کتاب The Remains of the Day خاطرات شخصی به نام استیونز را مرور می­کند که سرپیش­‌خدمتی انگلیسی است. او تمام زندگی‌­اش را وقف خدمت به لرد دارلینگتون کرده و بسیار به او وفادار بوده‌­است. حالا او در خدمت شخصی به نام فارادی است که ارباب جدید خانه محسوب می­شود. ابتدای داستان با نامه­‌ای آغاز می­گردد که از خانم کنتن به دست آقای استیونزرسیده‌­است. خانم کنتن از همکاران قدیمی او محسوب می­شود که زمانی به لرد دارلینگتون خدمت می­کرده‌­است. او در این نامه از رابطه زناشویی خود صحبت می­کند و آقای استیونز که زمانی دلباخته او بوده‌­است، احساس می­کند که او از زندگی زناشویی خود ناراضی است. حالا آقای استیونز بهانه­‌ای پیدا می­کند که برای استخدام مجدد خانم کنتن اقدام کند و به سراغ رابطه‌­ای برود که همیشه دوست داشته‌­است. هم‌زمان با این رخدادها آقای فارادی به مدت 5 هفته به سمت آمریکا سفر می­کند و در نتیجه موقعیتی برای آقای استیونز پیش می­‌آید که به تشویق خود آقای فارادی، ماشین فورد او را بردارد و پس از مدت­‌ها در جاده‌­های انگلستان رانندگی کند و از مرخصی خود لذت ببرد. این سفر چند روزه برای آقای استیونز شرایطی را فراهم می­کند که هم‌زمان به گذشته خود نیز سفر کند. داستان عشق ناکام او به همکار قدیمی­‌اش با تمام جزئیات در خاطراتش ثبت گردیده‌­است. عشقی که حتی بر زبان هم نیامده و همیشه مخفی مانده‌­است. در طول این سفر برای آقای استیونز فرصتی پیش می­‌آید تا رویدادهای مهم خانه لرد دارلینگتون را نیز در ذهنش مرور کند. رخدادهایی که باعث از بین رفتن طبقه اشرافی شده‌­اند؛ طبقه‌­ای که استیونز تمام عمرش را در خدمت به آن سپری کرده­‌است و تمام زندگی­‌اش در کنار آن­‌ها معنا می­شود.

درباره کتاب The Remains of the Day

داستان کتاب The Remains of the Day از لایه­‌های مختلفی تشکیل شده­‌است که هر لایه به توضیح بخشی از داستان می­پردازد. استیونز در پایان دهه سوم خدمت­‌رسانی به خاندان اشرافی به سر می­برد. او در طول سفرش تلاش می­کند که تمام خاطرات خود را زیرورو نماید تا اطمینان یابد که با خدمت به ارباب بزرگ خود، درواقع به بشریت خدمت کرده‌­است. اما بازگشت او به گذشته باعث می­شود تا در مورد مسائل زیادی دچار شک و تردید گردد.

داستان کتاب بازمانده روز بسیار خواندنی و جذاب است و توانست در سایت آمازون امتیاز 5/4 از 5 را از آن خود نماید. تعداد صفحات کتاب 272 صفحه است و یکی از برجسته­‌ترین کتاب­‌های کازوئو ایشی­‌گورو به حساب می‌­آید.

روزنامه نیویورک‌­تایمز درباره کتاب می­گوید: « این کتاب داستان پیچیده و خیره­‌کننده­‌ای را روایت می­کند.»

هفته‌­نامه «نیوزویک» (Newsweek) درباره کتاب می­گوید: «این کتاب بسیار درخشان و ویران­‌کننده است.»

«ان بیتی» (Ann Beattie) نویسنده مشهور آمریکایی درباره کتاب می­گوید: «این کتاب بی­‌نظیر است، من نمی­توانستم آن را زمین بگذارم.»

«جولیان بارنز» (Julian Barnes) نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی درباره کتاب می­گوید: «این کتاب داستان بسیار کاملی را روایت می­کند، لحن داستان کاملاً بدون نقص است و آن را یکی تأثیرگذارترین رمان­‌نویسان  به رشته تحریر درآورده­‌است.»

داستان کتاب The Remains of the Day از بافت پیچیده‌ای برخوردار است که هر بخش آن در زمان خود جریان دارد. از آن‌جا که داستان کتاب توسط یک پیش­خدمت روایت می­شود، لحن ویژه‌­ای دارد که می­تواند یکی از مهم‌­ترین دلایل درخشش این رمان محسوب شود. کلمه remains در عنوان کتاب شاید به معنای بقایای یک انسان است که همه وجودش در گذشته از بین رفته و تنها ویرانه یا جسدی از آن باقی مانده‌­است. انسانی که تمام وجودش با از بین رفتن اشرافیت انگلیسی یا امپراتوری بریتانیا به طور کامل نابود شده‌­است.

استیونز به عنوان پیش‌خدمت وظایف مختلفی دارد که با تمام وجود تلاش می­کند تا آن­‌ها را به نحو احسنت انجام دهد. یکی از این وظایف شوخ­‌طبعی است که برای راضی نگه‌­داشتن آقای فارادی، باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. او برای تقویت شم طنزش کارهای مختلفی انجام می­دهد و گاهی برنامه‌­های رادیویی را دنبال می­کند اما هیچ­‌گاه نمی­تواند در این مسیر موفق باشد. اما در انتهای داستان وقایعی رخ می­دهد که متوجه می­شود شوخ­‌طبعی کلید خوش‌رویی است و برای آن‌که در این زمینه موفق باشد، باید با دیدی مثبت به دنیای پیرامونش بنگرد.

کازوئو ایشی­‌گورو، درباره نویسنده کتاب The Remains of the Day

کازوئو ایشی­‌گورو در 8 نوامبر سال 1954 در ناگازاکی به دنیا آمد. وقتی پنج ساله بود به همراه خانواده‌­اش به انگلستان مهاجرت کرد. او در طول زندگی خود افتخارات بی‌شماری کسب کرده و در حال حاضر نامش به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر انگلیسی به ثبت رسیده‌­است. ایشی‌گورو توانست در سال 2017 جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. او هم‌چنین با نوشتن کتاب A Pale View of Hills (منظره رنگ پریده‌­ها) توانست برنده جایزه «وینفرید هولتبی» (Winifred Holtby) شود. علاوه بر این، ایشی­‌گورو در سال 1986 جایزه وایت برد را از آن خود کرد.

کازوئو ایشی‌­گورو مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه «کنت» (Kent‎) و رشته زبان انگلیسی و فلسفه دریافت کرد و پس از آن برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه «آنگلیای شرقی» (East Anglia) شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته نویسندگی خلاقانه دریافت نمود.

کتاب‌­های او غالباً از زبان شخصی بیان می­شود که از کاستی‌­های زیادی رنج می­کشد و در روند داستان این کمبودها را به مخاطب نشان می­دهد. زبان داستان‌­هایش به گونه‌­ای است که مخاطب کاملاً با آن ارتباط برقرار می­کند و با راوی داستان همراه می­شود. مثلاً در داستان کتاب The Remains of the Day می­بینیم که آقای استیونز سال­‌های طولانی عشق خود را ابراز نمی­کند چون توانایی لازم را در خود نمی­بیند که بین زندگی خصوصی و مسئولیت­‌هایش تعادل ایجاد نماید.

از جمله آثار دیگر این نویسنده مشهور می­توان به : An Artist of the Floating World (هنرمندی از جهان شناور)، The Unconsoled (تسلی‌­ناپذیر)، When We Were Orphans (وقتی یتیم بودیم)، Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن) و The Buried Giant (غول مدفون) اشاره کرد.

خرید کتاب زبان

خرید اینترنتی کتاب The Remains of the Day با تخفیف از فروشگاه اینترنتی یکتا کتاب

کتاب The Remains of the Day

کتاب The Remains of the Day

From the winner of the Nobel Prize in Literature, here is the universally acclaimed novel—winner of the Booker Prize and the basis for an award-winning film.
 
This is Kazuo Ishiguro's profoundly compelling portrait of Stevens, the perfect butler, and of his fading, insular world in post-World War II England. Stevens, at the end of three decades of service at Darlington Hall, spending a day on a country drive, embarks as well on a journey through the past in an effort to reassure himself that he has served humanity by serving the "great gentleman," Lord Darlington. But lurking in his memory are doubts about the true nature of Lord Darlington's "greatness," and much graver doubts about the nature of his own life

ناشر انتشارات Vintage International
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 2
تاریخ چاپ ۱۳۹۹
شابک 9780679731726
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۲۷۲
قیمت پشت جلد ۷۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۴۲,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.
The Travels of Marco Polo
۵,۰۰۰ تومان
Istanbul Memories and the City
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان
The White Castle
۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰,۰۰۰ تومان
Akhenaten
۸,۰۰۰ تومان
News Of A Kidnapping
۶۰,۰۰۰ تومان
۳۶,۰۰۰ تومان
Where Are the Great Pyramids
۴۰,۰۰۰ تومان
Pachinko
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰,۰۰۰ تومان
Prisoners Of Geography
۸۰,۰۰۰ تومان
۴۸,۰۰۰ تومان