پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

Language Testing and Validation

ناشر انتشارات Palgrave Macmillan
نویسنده
تعداد صفحات ۳۰۱
قیمت پشت جلد ۱۴۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۱۰۱,۵۰۰ تومان
۳۰٪ تخفیف

کتاب Language Testing and Validation

کتاب Language Testing and Validation  به معلمان یک پایه‌ی نظری و عملی محکم ارائه داده که به آن‌ها قدرت می‌دهد تا هم آزمون‌هایی برای کلاس درس خود طراحی و هم آزمون‌های ارائه‌شده توسط هیئت‌های امتحانی را ارزیابی کنند.

معلمان به چارچوبی از سوالات نیاز دارند تا بتوانند نمرات آزمون ها را به طور دقیق تفسیر کنند. انگیزه، پیشرفت و شانس زندگی دانش آموزان ممکن است تا حد زیادی تحت تأثیر نتایج امتحان زبان آنها باشد. آزمون‌های سنجش توانایی‌های زبانی باید بر اساس یک چارچوب اعتباری منسجم بر اساس آخرین پیشرفت‌های تئوری و عملی ساخته شوند.

کتاب Language Testing and Validation ابتکاری، توسط یک مرجع جهانی در تست زبان، به تمام جنبه های کلیدی طراحی و اجرای آزمون زبان پرداخته و همچنین نقشه راهی برای آزمایش موثر بر اساس آخرین رویکردهای اعتبار سنجی تست ارائه می‌دهد.

این کتاب برای همه دانشجویان کارشناسی ارشد زبانشناسی کاربردی یا TESOL و برای معلمان حرفه‌ای زبان مناسب می‌باشد.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب Language Testing and Validation:

CYRIL WEIR پروفسور Powdrill اکتساب زبان انگلیسی و مدیر مرکز تحقیقات در یادگیری و ارزیابی زبان انگلیسی در دانشگاه لوتون انگلستان است. او در بیش از پنجاه کشور جهان در زمینه تست زبان، ارزیابی و تجدید برنامه درسی تدریس و مشاوره ارائه کرده است. او تالیفات زیادی در زمینه تست و ارزیابی دارد. کتاب‌های او شامل تست زبان ارتباطی و درک و توسعه تست های زبان است. همچنین به عنوان نویسنده مشترک، خواندن به زبان دوم و ارزیابی در ELT. او عضو هیئت تحریریه فصلنامه سنجش زبان است.

ساختار کتاب Language Testing and Validation

کتاب Language Testing and Validation دارای 12 درس بوده که در 4 فصل کلی

(Testing as Validity,

New Frameworks for Developing and Validating Tests of Reading, Listening, Speaking and Writing

Generating Validity Evidence

Further Resources in Language Testing) سازمان یافته‌اند

  • بخش 1 انواع شواهد اعتبار سنجی مورد نیاز را ترسیم کرده تا اطمینان حاصل شود که نتایج عملکرد در یک آزمون تصویر دقیقی از توانایی‌ها یا سازه‌های اساسی در حال اندازه گیری ،ارائه می‌دهد.
  • بخش 2 به بررسی مثال‌ها و رویه‌های واقعی برگرفته از آزمون‌های سراسر جهان پرداخته و یک چارچوب اعتبارسنجی مبتنی بر شواهد برای پرسیدن سؤالات هر آزمون یا شکل ارزیابی ارائه می‌کند.
  • بخش 3 تعدادی از فعالیت های تحقیقاتی بزرگ و کوچک را برای تولید داده‌ها در مورد اینکه آیا یک آزمون با معیارهای مختلف در چارچوب مطابقت دارد یا خیر، پیشنهاد می‌کند. این امر به ویژه برای دانشجویان کارشناسی ارشد که به عنوان بخشی از مطالعات خود پژوهش انجام می‌دهند یا برای معلمان تمرینی که مشتاق اجرای چارچوب هستند مفید خواهد بود.

 

تاثیر آزمون در فراید آموزش و یادگیری

آزمون یکی از عناصر اصلی فرآیند آموزش  است که اطلاعات اساسی برای تعیین سطح کارایی و بهبود شرایط آموزشی را فراهم می‌سازد.

برگزاری یک آزمون، هم برای آزمون‌ دهنده و هم آزمون گیرنده، از اهمیت بالایی برخوردار است. آزمون ‌دهنده به میزان آموخته‌ها، سطح علمی و نقاط ضعف و قوت خویش پی برده و آموزش‌دهنده نیز با بررسی جواب‌های آزمون، از نقاط ضعف و قوت خود، بازدهی روش تدریس  و نیز میزان توانایی‌های دانش‌آموزان آگاه شده و در صورت نیاز، دست به تغییرات مهمی می‌زند.

دانش‌آموزان اغلب نیاز دارند مطالب آموخته شده را مرور کنند؛ مثلاً هنگام مطالعه برای امتحانات، یکی از استراتژی‌های موثر بازبینی، بازیابی مطالب آموخته‌شده از حافظه بوده که می‌توان با آزمودن دانش -از محتوای آموخته‌شده- آن بخش از مغز را فعال شود. این یافته‌ی تحقیقاتی  که آزمون -نسبت به مطالعه‌ی مجدد مطالب- تاثیر بیشتری بر فرایند یادگیری می‌گذارد، “اثر تست یا اثر تمرین بازیابی” نامیده می‌شود.

برتری آزمون در مقایسه با مطالعه‌ی مجدد، ممکن است تا آزمون‌ها یا امتحانات بعدی قابل تشخیص نباشد. به دلیل این اثر نهفته، آزمایش یا تمرین بازیابی گاهی اوقات به عنوان یک مشکل در نظر گرفته می‌شود. این دشواری‌ها به عنوان موقعیت‌های یادگیری تعریف شده و ممکن است در کوتاه‌مدت، یادگیری را مختل کنند اما در بلندمدت یادگیری را افزایش می‌دهند.

در برخی موارد، عملکرد دانش آموزان با حقوق معلمان و یا ثبات شغلی آن‌ها ارتباط مستقیم داشته و تعیین می‌کند که کدام معلمان به تدریس ادامه داده و کدام یک از آن‌ها اخراج شوند. از این رو، ین رو معلمان نیز با تاکید بر آزمون‌های استاندارد به طور فزاینده‌ای تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند.

نمرات آزمون می‌تواند تحت تأثیر متغیرهای گوناگون باشد؛ این‌که دانش‌آموزان شب قبل چقدر خوب خوابیده‌اند، چه نوع صبحانه‌ای خورده‌اند، چقدر مضطرب هستند، چقدر در اتاق آزمون احساس گرما یا سردی می‌کنند و … از کنترل معلمان خارج است اما معلمین می‌توانند با طراحی یک ارزیابی مناسب، به بهبود این وضعیت کمک کنند.

بنابراین آشنایی با روش‌های صحیح و اصولی آزمون‌گیری و سنجش، تاثیر بسیاری بر فرایند آموزش و فراگیری دانش‌آموزان دارد.

کتاب Language Testing and Validation

کتاب Language Testing and Validation

ناشر انتشارات Palgrave Macmillan
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۲
شابک 9781403911896
قطع کتاب وزیری
تعداد صفحات ۳۰۱
قیمت پشت جلد ۱۴۵,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۱۰۱,۵۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.