پشتیبانی و سفارش تلگرام و واتس‌اپ: ۰۹۱۲۳۲۲۹۲۷۵ | ۰۲۱۶۶۹۶۰۹۱۴ | ۰۲۱۶۶۴۹۹۴۱۴

The Psychology of the Language Learner

The Psychology of the Language Learner
ناشر انتشارات Routledge
نویسنده
تعداد صفحات ۲۷۰
قیمت پشت جلد ۱۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۹۶,۰۰۰ تومان
۲۰٪ تخفیف

کتاب The Psychology of the Language Learner

کتاب The Psychology of the Language Learner نوشته‌ی Zoltán Domyei، یک خلاصه به‌روز و جامع از تحقیقات فعلی در مورد شناسه‌ها و تأثیرات آن‌ها بر یادگیری زبان دوم می‌باشد. یکی از ویژگی‌های خاص کتاب، پوشش سیستماتیک ارزیابی تفاوت‌های فردی، توصیف بهترین روش‌های آزمایشی و پرسشنامه‌ها می‌باشد.

کتاب The Psychology of the Language Learner در نتیجه‌ی گستردگی پوشش مطالب، ساختار شفاف و منطقی آن و نمایه‌های دقیق به عنوان یک مرجع به روز برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان‌شناسی، زبان‌شناسی کاربردی، زبان‌های مدرن و برنامه‌های تحقیقی روانشناسی مناسب می‌باشد. محققین باسابقه در زمینه‌های تحقیقات زبان دوم و روان‌شناسی به عنوان خلاصه‌ای از مطالب سودمند استفاده خواهند کرد.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب :

Zoltán Domyei، استاد روان‌شناسی در دانشکده مطالعات انگلیسی دانشگاه ناتینگهام انگلستان است. او بیش از 60 مقاله دانشگاهی در مورد جنبه‌های مختلف روان‌شناسی فراگیری زبان دوم منتشر کرده و چهار کتاب علمی در زمینه‌ی انگیزش، پویایی گروه و نظریه اندازه‌گیری تالیف کرده است.

ساختار کتاب The Psychology of the Language Learner

کتاب The Psychology of the Language Learner دارای 8 بخش بوده و پس از یک مقدمه‌ی ساده با تمرکز هر فصل بر تفاوت فردی ، به بررسی مبانی نظری ویژگی‌های کلیدی مخاطب پرداخته و سپس تحقیقات مرتبط انجام شده در روان‌شناسی و زبان‌شناسی کاربردی را مرور می‌کند.

در انجام این کار، نویسنده اصول سازماندهی مفید و همچنین برخی از بینش‌های جدید- به عنوان مثال، فصل “motivation” مفهوم‌ جدیدی از انگیزه‌ی یادگیری زبان به عنوان بخشی از مسیر ideal self.- را ارائه می‌کند.

درباره‌ی علم زبان‌شناسی:

زبان‌شناسی (یا به انگلیسی: Linguistics) علمی است که به مطالعه و بررسی روشمند زبان می‌پردازد. در واقع، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادی همچون: «زبان چیست؟»، «زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟»، «انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «زبان آدمی با سازوکار ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟»، «کودک چگونه سخن‌گفتن می‌آموزد؟»، «زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟»، «زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟»، «ویژگی‌های مشترک زبان‌های جهان کدامند؟»، «انسان چگونه می‌نویسد و از چه راهی زبان نوشتاری و گفتاری را واکاوی می‌کند؟»، «چرا زبان‌ها دگرگون می‌شوند؟» و… پاسخ گوید.

مطالعات زبان‌شناسی مانند بسیاری دیگر از علوم، به دو شاخه‌ی‌ نظری و کاربردی تقسیم می‌شود. زبان‌شناسی کاربردی، حوزه‌ای بینارشته‌ای بوده که بخش‌هایی از مطالعات زبانی را دربرگرفته و تمرکز آن‌ها بر کاربرد زبان است. زبان‌شناسی کاربردی، برعکس زبان‌شناسی نظری که زبان را به شکل انتزاعی بررسی می‌کند، مشکلات واقعی مرتبط با زبان و راه‌حل‌های آن‌ها را تحلیل کرده و بر کاربران زبان و شیوه‌هایی که آن‌ها زبان را به کار می‌برند، تاکید دارد.

برخی از حوزه‌های علمی زبان‌شناسی کاربردی عبارتند از آموزش زبان، زبان‌شناسی حقوقی، روان‌شناسی زبان، جامعه‌‌شناسی زبان، عصب‌شناسی زبان و فرهنگ‌نویسی.

زبان‌شناسی نظری به تدوین الگوهای دانش زبانی می‌پردازد. حوزه‌های اصلی در زبان‌شناسی نظری شامل نحو، واج‌شناسی، صرف و معناشناسی هستند. اگرچه آواشناسی معمولاً ارتباط تنگاتنگی با واج‌شناسی دارد، اما مثل حوزه‌هایی همچون جامعه‌شناسی زبان و روان‌شناسی زبان، خارج از حوزه‌ی زبان‌شناسی نظری قرار می‌گیرد. زبان‌شناسی نظری همچنین در پی تبیین همگانی‌های زبان -Linguistic universal یا Linguistic universals- است.

فردینان دو سوسور –زبان‌شناس و نشانه‌شناس سوئیسی– در تعیین موضوع زبان‌شناسی چنین گفته است: “تنها هدف حقیقی زبان‌شناسی آن است که زبان را از درون و برای خود مورد پژوهش قرار دهد.” معنای این سخن آن است که زبان‌شناسی، زبان را همان گونه که هست و همان گونه که پدیدار می‌شود مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین، پژوهشگران همچنان که در هیچ علمی نمی‌توانند ماهیت آن علم را تغییر دهند، در این عرصه نیز این امکان تغییر ماهیت زبان‌شناسی وجود نداشته و از این رو، پژوهشگران این حوزه نباید به سمت جوانب مورد پسند خود جهت‌گیری کرده یا جوانب دیگر زبان‌شناسی را بر اساس سلیقه‌ی خود کم اهمیت یا بی‌ارزش جلوه دهند.

کتاب The Psychology of the Language Learner

کتاب The Psychology of the Language Learner

ناشر انتشارات Routledge
نویسنده
طبقه بندی
نوبت چاپ 3
تاریخ چاپ ۱۴۰۲
شابک 9780805860184
قطع کتاب وزیری
تعداد صفحات ۲۷۰
قیمت پشت جلد ۱۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت فروش ۹۶,۰۰۰ تومان
زبان کتاب انگلیسی

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.
ترجمه Principles of Language Learning and Teaching 6th Edition
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۲۴۰,۰۰۰ تومان
Research Methods in Applied Linguistics دورنی
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۴۰,۰۰۰ تومان
Patterns Plus: A Short Prose Reader with Argumentation 10th Edition
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۸۴,۰۰۰ تومان
Word Formation
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۸,۰۰۰ تومان
Essential Teacher Knowledge
۳۲۰,۰۰۰ تومان
۱۹۲,۰۰۰ تومان
Teaching English as a Second or Foreign Language 4th ed
۴۰۰,۰۰۰ تومان
۲۸۰,۰۰۰ تومان